Wat bedoelen we met Managed Unified Communications?

Dankzij Unified Communications bent u in staat om efficiënter te werken, een hogere klanttevredenheid te bereiken en uw medewerkers productiever en beter te laten samenwerken. Dat klinkt goed, maar de complexiteit en investering in apparatuur kan een belemmering zijn om over te gaan op deze nieuwe technologie. Ook het onderhouden van de oplossing, inclusief het doorvoeren van updates en wijzigingen, vraagt de nodige kennis.

Met Cisco Managed Unified Communications nemen we het hele traject van installatie en onderhoud voor u uit handen volgens een vooraf afgesproken overeenkomst en leveren we moderne communicatie "uit de muur", voor een vast bedrag per maand per werkplek. Concreet nemen wij als partner de zorg en het beheer van uw netwerkomgeving met Cisco Managed Unified Communications volledig uit handen. We monitoren het systeem voor u op basis van ons UnifiedNOC concept en dat betekend een continue bewaking van de beschikbaarheid van dit systeem en het detecteren van potentiële verstoringen of capaciteitsoverschrijdingen.Ook wijzigingen in de configuratie of aanpassingen in nummerplannen vallen onder de dienst. Tot slot ontvangt u per maand een rapport over uw systeem inclusief de beheeractiviteiten die hebben plaatsgevonden.

 

Wat is Unified Communications?

Unified Communications is het bundelen van spraak, data, videoverkeer en instant messaging over één enkel IP netwerk. Doordat van oorsprong verschillende vormen van communicatie bijeenkomen, wordt het voor individuen, groepen en bedrijven mogelijk op een effectievere manier te communiceren. Hierbij wordt ook de integratie van mobiele gebruikers niet vergeten. Unified Communications kan daardoor ondernemingen een belangrijke voorsprong bieden.

Unified Communications is bellen en gebeld worden in combinatie met een voicemailfunctionaliteit en automatische beantwoorder. Het biedt daarnaast ook draadloze WLAN telefonie en functionaliteit om op een veilige manier thuis te werken en te communiceren. In combinatie met een Cisco webcamera behoort ook videobellen tot de mogelijkheden. Natuurlijk kunnen we ook voicemail integreren in uw emailapplicatie.

Het is verder mogelijk om vanuit kantoorapplicaties te bellen door middel van een simpele muisklik of om informatie vanuit deze applicaties te vooorschijn te halen op basis van een inkomend gesprek. Ook kunt u informatie delen over uw beschikbaarheid (presence) en is het mogelijk om mobiele telefoons zoals uw GSM te integreren met de kantooromgeving, waarbij de gesprekken naar kantoor ook uitkomen op uw mobiel.

Ten slotte kan door het toepassen van slimme regels de bereikbaarheid beter worden geregeld, door bijvoorbeeld 's avonds de telefoon door te schakelen naar uw voicemail en daarvan een bericht in de e-mail te ontvangen of door tijdens vakantie direct door te schakelen naar een vervangende collega.

Met een managed oplossing kunt u alle aandacht richten op uw business en hoeft u geen zorgen te maken over :

  • Achterstallig onderhoud voor een stabiele omgeving
  • Administratie van de telefonieomgeving
  • De bewaking en het onderhoud
  • Veiligheid van de gegevens
  • Technische kennis
  • Aanpassingen

Kortom : u kunt zich zonder zorgen concentreren op uw eigen werk